Dagen efter vi hämtade Mollie.

En dag efter att vi hämtade Mollie så skulle hon ridas av en ridlärare, som skulle se vad hon kunde, och rida henne för att se om vi skulle behålla henne eller inte. Men vi hade ingen sadel ingenting. Så hon red barbacka. Det var bara och gå ut med Mollie i en hage där ridläraren skulle rida. så ledde vi ut henne och ridläraren skulle sitta upp så satte hon sig på henne, hon började skritta. Mollie var jättepigg då! Så testade hon trav, det gick bra. Hon som red henne testade skenkeln då började hon morra till lite, men annars gick det bra. När hon var klar så sa hon som det var, det här är ingen nybörjahäst sa hon. Då fick jag en klump i halsen av gråt. Hon vill göra lite som hon själv vill. När hon hade gått in i boxen igen stod jag lite med henne och pratade lite. Då fick jag bara en större och större klump i halsen, jag var gråtfärdig. Mamma kom då och pratade lite med mig. Hon såg verkeligen i mina ögon att jag ville gråta. Jag berättade så som det var, jag ville ju ha precis denna hästen!!!! Mamma sa att vi kan köpa en annan häst, men det ville inte jag.  Sen pratade Mamma och pappa lite de funderade lite på om vi känner någon som ville rida, och som kunde få henne lite lugnare. Det gör vi, så pappa ringde med en gång till henne. Då fick vi behålla henne. yees!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0